KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Rabu, Julai 27, 2011

KECERIAAN TAMAN


Awal bulan Julai 2011, Taman Utama telah mendapat nafas dan keceriaan baru apabila mendapat peruntukan set permainan kanak-kanak . Kisahnya bermula pada bulan Februari 2011 lalu, apabila Penolong Setiausaha KRT Taman Utama, En. Shaharudin b. Saad meminta blogger membuat kertas kerja kepada YB Dato' Wira Chor Chee Heung, Menteri Perumahan Dan Kerajaan Tempatan, merangkap Ahli Parlimen Alor Setar bagi memohon sedikit peruntukkan bertujuan untuk membaik pulih set permainan kanak-kanak dan membina gelanggang serbaguna untuk permainan badminton, sepak takraw dan bola tampar.

Alhamdulillah, hasil kertas kerja yang dikemukakan, serta dengan pertolongan daripada salah seorang kawan rapat En. Shaharudin, permohonan ini direalisasikan pada bulan Julai apabila pihak Majlis Bandaraya Alor Setar, melalui peruntukkan Kementerian Perumahan Dan Kerajaan Tempatan telah menaiktaraf dan membina beberapa set permainan yang ada.

Kini kawasan padang permainan yang bersebelahan dengan Pusat Rukun Tetangga menjadi ceria dan dipenuhi oleh masyarakat Taman Utama, terutama golongan kanak-kanak apabila tiba waktu petang. Suasana penuh dengan keriangan dan riuh rendah hilai ketawa mereka apabila bermain dengan set permainan yang baru ini.

Terima kasih kepada YB Dato' Wira Chor Chee Heung, terima kasih kepada Majlis Bandaraya Alor Setar dan terima kasih kepada pencetusnya En. Shaharudin b. Saad..... Wa caya lu lahhh...



Usaha terawal dengan mengecat semula alat gelunsur.....




Adunan aneka warna yang mengkagumkan......








Lihatlah raut wajah mereka yang penuh kegembiraan dan keriangan...



Ish!.. Ish !... anak sapa ni?...

Jeng ! jeng ! inilah dia mastermindnya... En. Shaharudin...


Yang dibawah adalah set permainan yang lama...... orang Kedah kata, tengok pun tak laluuu....





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin