KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Isnin, Oktober 05, 2009

MALAM LAILATUL-QADAR?


Hingga ke hari ini, barisan AJK KRT Taman Utama sedang rancak membuat persiapan dan persediaan untuk Jamuan Hari Raya Aidilfitri pada 16 Oktober nanti. Sementara menantikan tarikh itu saya ketengahkan dalam blog ini gambar yang diperolehi daripada e-mail yang diterima oleh saya berkaitan ibadat yang kita lakukan pada bulan Ramadhan yang lalu.

Gambar ini berjaya dirakamkan oleh individu tanpa menyedari terdapat suatu objek di atas Kaabah di bulan Ramadhan tahun 2008 lalu. Apabila melihat gambar ini saya teringat suatu kisah yang pernah diceritakan kepada saya oleh bekas Imam Besar Masjid Zahir, Allahyarham Tuan Haji Ishak pada tahun 8o'an. Sewaktu menyampaikan kuliah mingguannya, beliau menyatakan bahawa, beliau telah diberi peluang oleh ALLAH TAALA melihat Lailatul-Qadar sewaktu mengerjakan umrah pada bulan Ramadhan di Mekah. Semasa melakukan Tawaf, beliau telah melihat kelibat objek seperti burung dan bersayap turun ke atas Kaabah. Apa yang dilihatnya itu tidak mampu beliau cerita dan gambarkan dan begitu menakjubkan mata yang melihat.

Apabila menatap gambar e-mail yang diterima ini, saya lantas teringat kembali apa yang pernah Allahyarham ceritakan kepada saya dan jemaah yang mendengar cerita beliau itu.
SURAH AL-QADR :
"Dengan menyebut nama ALLah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"
"Sesungguhnya, Kami telah menurunkannya (Al-Quran) pada malam kemuliaan.
Tahukah kamu apakah malam kemuliaan itu?
Malam kemuliaan itu lebih baik daripada seribu bulan.
Pada malam itu, turun Malaikat-malaikat dan Malaikat Jibril dengan izin Tuhannya untuk mengatur segala urusan.
Malam itu penuh kesejahteraan sampai terbit fajar."

Semoga kita semua mendapat Lailatul-Qadar pada setiap kali menyambut Ramadhan! Amin......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin