KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Rabu, Oktober 28, 2009

RUKUN TETANGGA DALAM AKHBAR.

Selain mengadakan aktiviti kemasyarakatan di Taman Utama, Setiausaha KRT Taman Utama juga telah mengadakan suatu projek keratan akhbar mengenai perpaduan dan Rukun Tetangga. Pelbagai artikel atau berita berkaitan Rukun Tetangga yang diterbitkan dalam akhbar harian akan dipotong dan dikumpulkan dalam suatu fail.

Tugasan ini menjadi mudah kerana bidang kerja Setiausaha sendiri yang bertugas di Bahagian Rujukan Perpustakaan Awam Kedah, yang memang melakukan kerja-kerja bercorak sedemikian. Sebanyak 7 jenis akhbar akan dibaca dan disunting beritanya oleh beliau. Akhbar-akhbar yang disemak setiap hari ialah Sinar, Berita harian, Harian Metro, Utusan Malaysia, Kosmo, New Straits Times dan The Star. Akhbar yang sering menyiarkan berita aktiviti Rukun Tetangga dahulunya ialah The Star, Harian Metro dan Berita Harian. Kini akhbar yang paling aktif menyiarkan berita mengenai Rukun Tetangga ialah Sinar.

Justeru itu tidak hairanlah jika pihak Jabatan Perpaduan Negara & Integrasi Nasional Malaysia, sering memberikan penghargaan tahunan pada akhbar ini kerana peranan Sinar yang boleh dikatakan setiap hari akan menyiarkan berita mengenai Rukun Tetangga samada di kawasan utara ataupun seluruh Malaysia. Rukun Tetangga Taman Utama sendiri sehingga kini sudah 4 kali berita mengenai aktivitinya disiarkan dalam akhbar Sinar dan Harian Metro. Dan kepada individu yang berminat untuk melihat atau membuat kajian mengenai Rukun Tetangga yang telah disiarkan dalam akhbar, bolehlah menghubungi Setiausaha KRT Taman Utama.

Kepada pihak media, terima kasih atas sokongan dan liputan anda terhadap NGO yang terbesar di Malaysia ini. Kepada Maria Uffa di Sinar, terima kasih daun keladi........
Setiap berita mengenai Rukun Tetangga akan dipotong, ditampal ke atas borang khas dan dimasukan kedalam fail Keratan Akhbar.
Fail Keratan Akhbar yang disimpan bersama lain-lain fail.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin