KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Ahad, November 08, 2009

HARI RAYA KORBAN.

InsyaAllah, pada Jumaat 27.11.2009 nanti umat Islam akan menyambut Hari Raya AidilAdha. Seperti tahun-tahun yang berlalu, KRT Taman Utama turut tidak ketinggalan untuk mengadakan program ibadah korban sempena Hari Raya AidilAdha tahun ini.


KRT Taman Utama dengan kerjasama Pejabat Kesihatan Negeri Kedah akan mengadakan program korban ini pada hari Ahad, 28.11.2009 bertempat di Pusat kesihatan Simpang Kuala, Alor Setar. Program akan diketuai oleh Y.Bhg Ustaz Haji Fadzil b. Hassan, seorang pendakwah bebas dan penceramah Radio Kedah FM.


Harga bagi setiap bahagian adalah RM320.00. Sehingga kini seramai 5 orang penduduk daripada Taman Utama telah mendaftar untuk menyertai program ini.


Sempena program ini juga, KRT Taman Utama turut mengeluarkan suatu buku panduan berjudul Risalah Korban yang diberikan kepada penduduk yang menyertai program ini pada setiap tahun. Buku ini adalah hasil suntingan Setiausaha KRT Taman Utama dari beberapa buah buku dan majalah yang berkisar pada ibadah ini sebagai panduan untuk menghayatinya secara lebih mendalam lagi. Kepada individu yang berminat untuk memilki buku ini
bolehlah menghubungi beliau ditalian 019-4426884.



Ustaz Haji Fadzil b. Hassan sedang melakukan sembelihan pada tahun 2008.


Buku panduan Risalah Korban.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin