KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Isnin, Mac 03, 2014

*** BACAAN YASIN DAN TAHLIL PERDANA **


Suatu majlis bacaan Yasin dan Tahlil Perdana telah berjaya diadakan pada 28 Februari 2014 lalu. Majlis adalah anjuran bersama KRT Taman Utama dan Pakatan Kebajikan & Kemasyarakatan Taman Utama.

Majlis dilangsungkan selepas solat Isyak di Dewan Taman Utama, iaitu pada jam 9.30 malam. Majlis diketuai oleh Tuan Haji Sarbani b. Saad, Pegawai Agama dari Jabatan Penjara Alor Setar.

Seramai 54 orang penduduk Taman Utama telah menyumbang wang ringgit yang berjumlah RM 1121.00 bagi membiayai majlis ini seperti urusan penyediaan makan minum dan saguhati kepada khalifah. Menu yang disediakan pada malam tersebut ialah Nasi Tomato berlaukkan Ayam Masak Merah.

Turut hadir pada majlis ialah Tuan Imam dan beberapa orang AJK Masjid Seberang Pumpong. Jika selalunya bacaan Yasin ini dilakukan di bahagian dalam dewan, namun untuk majlis ini, golongan lelaki telah ditempatkan dibahagian luar manakala golongan perempuan di bahagian dalam dewan. 

Hampir 150 orang penduduk telah menyertai majlis ini yang bertujuan untuk menghadiahkan bacaan Yasin dan Tahlil tersebut kepada ibubapa, suami, isteri, anak, ahli keluarga dan sanak saudara yang telah meninggal dunia serta bermunajat agar Allah Taala menurunkan hujan diketika negara sedang mengalami panas dan musim kemarau yang berpanjangan ketika ini.


Tuan Haji Sarbani berbual mesra dengan beberapa orang AJK sebelum majlis bermula.

Ucapan aluan Pengerusi KRT Taman Utama merangkap Setiausaha Pakatan Kebajikan & Kemasyarakatan Taman Utama.

Jiran Wanita, Tunas Jiran dan Jiran Muda perempuan membaca di bahagian dalam dewan.







Jiran Muda membantu membuka penutup botol air mineral.

Hai, apa yang didongakkan tu? hujan nak turun ke ?



Pengerusi Jiran Wanita, Ust Rogayah bt. Ramli bergambar bersama anak pelarian Rohingya yang turut mengikuti kedua ibubapanya menyertai majlis bacaan Yasin dan Tahlil. Abang kepada kanak-kanak ini meninggal dunia sewaktu dalam perjalanan ke Malaysia.









Pengerusi KRT Taman Utama melayani Tuan Haji Sarbani menjamu selera.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin