KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Sabtu, Jun 25, 2016

** KEMBARA RAMADHAN 1437H **


Meneruskan tradisi Ramadhan, KRT Taman Utama sekali lagi menyertai NGO Warga Kilang menyertai Kembara Jalan-jalan Masuk Kampong bagi menyampaikan bantuan misi kemanusiaan kepada golongan yang kurang berkemampuan dalam kelangsungan hidup mereka.

Daerah pedalaman Kedah sekali lagi menjadi destinasi tahun ini iaitu Baling dan Sik serta Daerah Pengkalan Hulu di Perak. Daerah ini sinonim dengan kemiskinan apatah lagi punca pendapatan harian mereka adalah sebagai penoreh getah. Keadaan kian gawat apabila harga getah yang jatuh merudum pada tahun ini.

Pada saat umat Islam meniti penghujung Ramadhan dan menghampiri Syawal, sudah tentu serba sedikit bantuan yang dihulurkan akan meringankan beban kewangan yang mereka hadapi ketika ini.

Kembara seramai 77 kenderaan pacuan 4 roda ini dilakukan pada 18 Jun 2016. KRT Taman Utama diwakili oleh 5 orang AJK dan 2 orang Jiran Muda. Turut menyertai ialah 2 orang bekas penduduk yang berminat.

Sejumlah RM3735.00 telah diperolehi hasil sumbangan penduduk yang dibelanjakan untuk membeli barang keperluan seharian seperti beras, gula, minyak dan sebagainya yang dibungkus sebanyak 150 bungkusan untuk seramai 150 buah keluarga yang telah dikenalpasti untuk menerimanya. Turut dibawa ialah pakaian terpakai.


Ustaz Najmi, pendidik dan pendakwah bebas yang turut serta membacakan doa sebelum bertolak.










Pengerusi KRT Taman Utama menyampaikan sumbangan kepada salah sebuah keluarga yang kurang berkemampuan.

Penerima yang OKU.


















Sejumlah barangan yang diberikan.

Berjalan kaki menuju rumah yang tidak boleh dilalui kenderaan.




















Pengerusi bersama penyelaras kembara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin