KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Sabtu, Februari 18, 2012

** FESTIVAL KEBUDAYAAN ISLAM **


Pada hari Jumaat, 17 Februari 2012, seramai 6 orang Tunas Jiran KRT Taman Utama yang terdiri dari 5 orang perempuan dan seorang lelaki telah menyertai pertandingan hafasan Al-Quran dan bercerita sirah nabi di Festival Kebudayaan Islam sempena sambutan Maulidur Rasul 2012, anjuran Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Alor Setar.


Pertandingan telah diadakan di Sek. Men. Simpang Kuala yang terletak hampir 8 kilometer daripada Taman Utama. Pertandingan bermula dari jam 9.00 pagi dan berakhir pada jam 1.00 tengahari diikuti dengan majlis penyampaian hadiah pada jam 3.00 petang. Hadiah kepada para pemenang telah disempurnakan oleh YB Dato' Paduka Haji Ahmad Bashah b. Md. Hanipah, ADUN Bakar Bata.

Peserta Tunas Jiran merupakan anak didik Ustazah Pn. Rogayah bt. Ramli, Setiausaha Jiran Wanita KRT Taman Utama yang mengikuti kelas pengajian Al-Quran bersama beliau di Pusat Rukun Tetangga Taman Utama. Dalam kategori pertandingan bercerita sirah nabi, adik Zaiyusri b. Zainol telah muncul sebagai juara, manakala adik Nur Syifa bt. Che Daud memenangi tempat kedua. Bagi peserta hafasan, 4 orang peserta yang menyertainya hanya mendapat hadiah saguhati sahaja.


Syabas dan tahniah kepada semua peserta samada yang menang atau sebaliknya kerana berani menyahut cabaran dan tampil di atas pentas untuk berhadapan dengan para juri dan orang ramai dipertandingan tersebut.


KRT Taman Utama BOLEH !!!!


Peserta hafasan dan bercerita sirah nabi wanita tidak melepaskan peluang untuk bergambar sebelum pertandingan dimulakan.


Adik Nur Sabrina bt. Mohd Rodzi menjadi peserta pertama yang memperdengarkan bacaan..... Gementar yang amat, ujar beliau kepada blogger apabila mendapat angka giliran persembahan.


Juri pertandingan hafasan Al-Quran merupakan pelajar daripada Kolej Universiti INSANIAH.


Adik Nur Syazmin bt. Mohd Iqbal sedang memperdengarkan bacaan.


Adik Nur Syazmira bt. Mohd Iqbal sedang memperdengarkan bacaan. Sebelum naik ke atas pentas, okey saja.. tapi bila membaca separuh bacaan, terbatuk pulak...


Aksi adik Nur Syazana bt. Yahya. Ishh !!.... anak sapa ni ..... Hari pertandingan dia mengalami demam dan batuk, tapi atas pentas okey pulakk...


Ini bukan peserta, bukan juga juri, ini supir dan pengiring peserta saja dong..... he..he..


Aksi adik Nur Syifa bt. Che Daud, Naib Johan pertandingan bercerita sirah nabi. Sehari sebelum pertandingan, berlatih tajuk lain, di hari pertandingan pulak bawa tajuk lain, he..he... tapi,.. menang la pulakkk....


Juri pertandingan cerita sirah nabi, juga daripada INSANIAH.

Aksi adik Zaiyusri b. Zainol, jaguh pertandingan bercerita sirah nabi.






Bergambar bersama apabila selesai persembahan.


Adik Zaiyusri b. Zainol sedang menerima hadiah kemenangan daripada YB Dato' Paduka Haji Ahmad Bashah b. Md. Hanipah, ADUN Bakar Bata.


Adik Nur Syifa bt. Che Daud


Adik Nur Syazmira bt. Mohd Iqbal.


Adik Nur Syazmin bt. Mohd Iqbal.


Adik Nur Syazana bt. Yahya


Bergambar bersama cenderamata penyertaan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin