KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Selasa, Februari 14, 2012

** UNTUKMU JIRAN MUDA **



Ketika blogger, AJK dan Peronda SRS KRT Taman Utama menyediakan teh tarik di majlis Sambutan Maulidur Rasul pada 4.2.2012 di Masjid Seberang Pumpong lalu, kami telah melihat beberapa batang besi terpakai yang terletak berhampiran lokasi gerai teh tarik. Besi tersebut adalah besi tiang bangsal tempat menyimpan kenderaan para jemaah masjid yang telah lama dibuang kerana pembinaan masjid yang baru.



Melihat besi tersebut, timbullah idea daripada beberapa orang AJK untuk membuat tiang gol untuk kegunaan anak muda Taman Utama melakukan riadah waktu petang dengan aktiviti yang berfaedah. Ini adalah kerana sudah hampir 2 tahun golongan muda bermain bola tanpa tiang gol yang sempurna kerana mengalami kerosakan serta telah dirembat oleh pencari besi terpakai.



Apabila tamat majlis sambutan Maulidur Rasul pada petang tersebut, blogger terus bertemu Tuan Imam, Setiausaha dan Bendahari masjid untuk memohon kebenaran mengambil besi-besi tersebut. Alhamdulillah, permohonan diperkenankan oleh mereka dan usaha membawa pulang 7 batang besi tersebut ke Taman Utama dilakukan pada petang itu juga kerana ramai AJK bersetuju untuk membuat tiang gol tersebut pada 5.2.2012 kerana hari tersebut adalah cuti umum.

Sehubungan dengan itu, maka pada hari Ahad, 5.2.2012 mulai jam 9.00 pagi, seramai 14 orang AJK dan Jiran Muda telah bersama-sama bergotong royong membuat tiang gol tersebut. Kami amat beruntung kerana dikalangan AJK terdapat mereka yang mempunyai peralatan memotong besi dan mahir menggunakan peralatan sampingan lain. Hasilnya, pada petang tersebut, tiang gol tersebut telah boleh digunakan untuk bermain bolasepak.


Sebelum ini, blogger pernah meminta sumbangan pelbagai pihak untuk membeli tiang gol yang berharga sekitar RM 800.00 hingga RM 1,200.00 tidak termasuk jaringnya, namun gagal. Kini, Alhamdulillah,... semuanya percuma sahaja hasil semangat setiakawan dan bergotong royong. APA YANG PENTING ?... KERJASAMAAAA....


En. Che Daud dan En. Md. Nasser sedang membuat ukuran tiang sebelum dipotong bahagian yang tidak diperlukan.



En. Jailani sedang melakukan welding....


Geng Jiran Muda mengorek lubang untuk dimasukkan tiang.



Oii !!, hampa tengok, mana cukup ukuran lagi ni, nak kena korek lagi la...


En. Shaharudin dan En. Mohd Fadzil memantau ukuran lubang yang dikorek oleh Jiran Muda....


Hai Aliff, hang korek lubang ka, hang buat apa? sampai hampir tertiarap....


Okeyyy, dah cukup saiz dan ukuran dahhhh...line clear....


Fuu yoo.... boleh gayut la kat tiang ni...


Bersama-sama memasang jaring. Jaring ini dibeli hasil lebihan wang sumbangan penduduk untuk program sambutan Maulidur Rasul.



Yahooooo.... dah boleh main !!!!!..... Hmmm... dah tak sabar-sabar nampaknya geng Jiran Muda nak bermain, sampaikan belum sempat nak dicat tiang tersebut he .. he ....... ADA SAPA-SAPA SUDI NAK SPONSOR CAT DAN BOLA PULA KE? DUIT GERAN TAHUN 2012 BELUM MASUK LAGI NI.... KALAU NAK SPONSOR HUBUNGI BLOGGER...KALAU BANYAK, BOLEH BELI JERSI PULAKKKKK.. he .. he .. he...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin