KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Jumaat, November 13, 2015

** ISU SINDIKET NIKAH PALSU **


Pada 30 Oktober 2015, Pengerusi KRT Taman Utama telah didatangi oleh seorang pelarian Rohingya yang tinggal berhampiran Taman Utama, memaklumkan bahawa isterinya telah lari mengikut seorang lelaki Rohingya dan tinggal bersama dalam sebuah rumah di Taman Utama.

Susulannya, pada malam tersebut, Pengerusi KRT Taman Utama telah menjemput seorang Ahli Jawatankuasa Masjid Seberang Pumpong dan mengarahkan beberapa orang Peronda SRS Taman Utama membuat serbuan ke rumah yang telah dikenalpasti.

Hasil siasatan, pasangan tersebut mengaku telah berkahwin dan menunjukkan surat pernikahan mereka. Namun terdapat sedikit kemusyilan apabila pihak yang menjaga hal ehwal kaum Rohingya menyatakan mereka tidak mengeluarkan surat tersebut apabila dihubungi oleh Pengerusi KRT Taman Utama.

Sehubungan dengan itu Pengerusi memohon agar pihak Dewan Ulama Rohingya datang membuat siasatan dan menyelesaikan isu terbabit. Keesokkan harinya wakil Dewan Ulama Rohingya datang menemui pasangan tersebut bersama Imam Masjid Seberang Pumpong yang turut dijemput oleh Pengerusi KRT Taman Utama.

Hasilnya pasangan tersebut telah didapati dinikahkan oleh sindiket pernikahan palsu dan pasangan tersebut diarahkan untuk dipisahkan dan menyelesai isu tersebut dengan kadar segera antara pasangan tersebut serta bekas suaminya yang bertegas tidak pernah menceraikan isterinya.

Barisan Peronda SRS yang menyertai serbuan.



Jawatankuasa masjid sedang menyoal siasat wanita Rohingya.



Sijil Nikah yang disyaki palsu.











Wakil Dewan Ulama Rohingya dan Tuan Imam Masjid Seberang Pumpong sedang menyoal pasangan terbabit.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin