KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Jumaat, Mac 26, 2010

EARTH HOUR


Sebanyak 88 buah negara di dunia, menyertai usaha sejagat iaitu kempen Earth Hour. Kempen ini menjadikan simbol menutup lampu selama sejam bagi mengatasi masaalah perubahan iklim. Pelbagai institusi dan organisasi di negara kita turut menyertai inisiatif ini.

Apakah warga KRT Taman Utama menyedari bahawa Earth Hour jatuh pada 27 Mac, iaitu pada hari Sabtu ini dan patut menutup lampu selama sejam pada tarikh tersebut?

Earth Hour bukan hanya simbolik menutup lampu selama sejam dalam setahun sahaja, sebenarnya ia merupakan suatu langkah menyedarkan orang ramai mengenai isu perubahan iklim dan kesannya terhadap manusia. Oleh itu, manusia perlu melakukan perubahan gaya hidup untuk mengurangkan kesan terbabit.

Marilah kita warga KRT Taman Utama bertindak mulai sekarang demi bumi, masyarakat, anak dan diri kita sendiri. Berubahlah untuk menghentikan perubahan iklim. Renungi dan insafilah dengan keadaan dan fenomena cuaca yang begitu panas ketika ini! Marilah kita seluruh warga Taman Utama dan pengikut blog KRT Taman Utama menyahut seruan ini dengan bersama-sama memadamkan lampu rumah kita pada 27 Mac ini mulai jam 8.30 malam hingga 9.30 malam.

SELAMATKAN BUMI KITA !!! KRT TAMAN UTAMA BOLEH!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin