KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Selasa, Januari 17, 2012

** PERISTIWA 15 JANUARI 2012 **



PERISTIWA PERTAMA :


15 Januari 2012 merupakan hari cuti am bagi Negeri Kedah kerana meraikan Keputeraan KDYMM Tuanku Sultan Kedah kali yang ke 84. Pada hari ini beberapa orang AJK KRT Taman Utama dan Peronda SRS telah turun padang ke Pusat Rukun Tetangga Taman Utama mengadakan gotong royong memasang siling di dewan tersebut.


Sebelum itu, pada 11 Januari 2011, blogger telah dihubungi oleh Pn. Rosni bt. Kasim, Pengerusi Jiran Wanita yang memaklumkan hasrat beliau dan suaminya En. Che Daud b. Hashim untuk menyumbang kos pembiayaan bagi memasang siling di dewan tersebut. Ekoran daripada itu tarikh 15 Januari telah dipilih sempena cuti tersebut.


Kerja-kerja pemasangan ini telah diketuai oleh En. Md. Nasser b. Mat Akhir dan En. Jailani b. Sabran serta dibantu oleh En. Zahid b. Abdullah, En. Mohd Fadzil b. Ibrahim, En. Abd Rashid b. Abdul Rahman, En. Nik Riduan b. Nik Lah, En. Shaharudin b. Saad, En. Mohd Sharipudin b. Abu Kasim, En. Abd Halim b. Ahmad, En. Abd Rashid b. Omar, En. Che Daud b. Hashim dan blogger sendiri.


Kerja-kerja telah dimulai pada jam 10.00 pagi yang berlarutan hingga ke jam 2.30 pagi dan diteruskan pula pada keesokan harinya. Selain daripada menyumbang bahan siling, Pn. Rosni turut menyumbang makanan dan minuman untuk mereka yang terlibat dalam kerja-kerja tersebut.



3 orang Jiran Muda turut membantu.








Pn. Rosni bt. Kassim, Pengerusi Jiran Wanita yang sudi menyumbang peralatan siling. Terima kasih daun keladi, semoga Allah memurahkan rezeki dan memberkati kerja anda suami isteri.....



PERISTIWA KE DUA.

Ketika kerja-kerja pemasangan siling dijalankan, En. Mohd Fadzil b. Ibrahim telah pergi ke belukar yang terletak berhampiran Pusat Rukun Tetangga tersebut untuk mencari kayu terpakai bagi tujuan kerja yang sedang dilakukan. Sewaktu merayau-rayau mencari kayu, beliau telah terjumpa satu rangka motorsikal yang telah dileraikan beberapa komponennya seperti tayar dan meter.


Beliau telah memaklumkannya kepada Ketua Peronda SRS iaitu En. Zahid b. Abdullah yang kemudiannya menghubungi blogger yang telah kembali ke rumah untuk solat Zohur. Blogger seterusnya menghubungi Balai Polis Daerah Kota Setar yang tiba 20 minit kemudian untuk membuat siasatan dan pemeriksaan terhadap motorsikal tersebut.


Difahamkan oleh pihak JPJ yang telah dihubungi oleh blogger bahawa kenderaan tersebut dimiliki oleh individu dari Daerah Pendang yang terletak lebih daripada 40 kilometer daripada Taman Utama. Pihak PDRM akhirnya mengesahkan bahawa kenderaan tersebut telah dilaporkan hilang dalam tempoh sebulan yang lalu. Motorsikal tersebut kemudiannya telah dibawa ke Balai Polis Daerah Kota Setar untuk tindakan selanjutnya.


Ketua Peronda SRS, En. Zahid b. Abdullah sedang memberikan maklumat berkaitan penemuan rangka motorsikal tersebut kepada anggota Polis yang bertugas.







Rangka motorsikal yang diusung keluar daripada kawasan belukar.


Dalam kawasan belukar inilah rangka motorsikal tersebut ditemui.


Anggota PDRM Daerah Kota Setar bersama Ketua dan Setiausaha Peronda SRS KRT Taman Utama bergambar apabila selesai siasatan dilakukan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin