KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Sabtu, Januari 21, 2012

** PROMOSI GERAI TEH TARIK **


Pada 15 Januari 2012, ketika blogger dan beberapa orang AJK dan Peronda SRS melakukan gotong royong memasang siling dewan, En. Mohd Yusof b. Daud, salah seorang Pegawai JPNIN Negeri Kedah telah datang menjemput blogger dan AJK untuk menghadiri jamuan kenduri perkahwinan anak lelaki beliau di Taman Mutiara Naga.


Beliau turut menjemput KRT Taman Utama untuk menyediakan teh tarik pada majlis tersebut. Sehubungan dengan itu, pada hari Sabtu, 21 Januari 2012, blogger dan En. Zahid b. Abdullah, Ketua Peronda SRS bersama anak blogger telah pergi ke rumah beliau menyediakan teh tarik kepada tetamu beliau.


Selaku Pengerusi, blogger menerima jemputan ini kerana beberapa faktor. Pertama sebagai mengenang jasa En. Mohd Yusof yang mencadangkan penubuhan KRT Taman Utama apabila beliau bertemu Tuan Haji Jusoh b. Mat Daud, Pengerusi Pakatan Kebajikan & Kemasyarakatan Taman Utama sewaktu En. Mohd Yusof bersarapan di gerai kueh Tuan Haji Jusoh di bangunan Pekan Rabu sekitar tahun 2004.


Keduanya kerana En. Mohd Yusof adalah pegawai yang bertanggong jawab pada SRS Negeri Kedah dan SRS Taman Utama banyak menerima khidmat nasihat dan peralatan yang disumbangkan oleh beliau. Ketiganya kerana blogger kenal rapat dengan beliau apabila sering bertemu sebagai Fasilitator di beberapa siri Kem Rakan Muda dan Jiran Muda anjuran bersama JPNIN Negeri Kedah dan Jabatan Belia Negeri Kedah beberapa tahun lalu.


Sebab terakhirnya adalah kerana masih ada lebihan susu dan sedikit wang petty cash ditangan blogger untuk membeli beberapa keperluan lain seperti tambahan susu, gelas dan teh. Selain daripada itu gerai teh tarik ini sekali gus dapat mempromosikan KRT Taman Utama kepada masyarakat luar.


Hasil maklum balas daripada beberapa kakitangan JPNIN dan AJK KRT yang hadir ke majlis perkahwinan tersebut, mereka memuji usaha KRT Taman Utama ini dan akan cuba mengadakan aktiviti seumpama ini di KRT masing-masing, bahkan ramai dikalangan mereka juga yang mengikuti aktiviti KRT Taman Utama melalui blog ini.


Terima kasih juga kepada En. Mohd Yusof yang memberi wang saku kepada kami yang pergi.


Blogger bersama En. Mohd Saidi b. Midin, Pengarah JPNIN Negeri Kedah (berbaju T), dan Mohd Yusof mengabadikan gambar bersama pasangan pengantin di hadapan gerai.

Pasangan pengantin. Tak sangka pula blogger bahawa bapa pengantin perempuan adalah kenalan blogger yang sering berjumpa apabila pergi mengikuti majlis atau ceramah agama disekitar Alor Setar. Memang kecil dunia ni......


Gerai yang sudah sedia untuk beroperasi..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin