KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Isnin, Januari 23, 2012

** PROGRAM KITAR SEMULA **


Program Kitar Semula yang melibatkan penduduk Taman Utama bersama pihak Environment Idaman Sdn Bhd masih dijalankan sehingga kini. Program 2 minggu sekali ini diadakan pada setiap hari Sabtu.


Terkini program tersebut telah diadakan pada hari Sabtu 21 Januari 2012 di perkarangan rumah no. 263 Taman Utama, rumah En. Pissal b. Abu, salah seorang pegawai Environment Idaman yang terlibat secara khusus dengan program Kitar Semula ini di seluruh Negeri Kedah.


Melalui program ini penduduk Taman Utama dan kawasan di sekitarnya akan membawa bahan-bahan yang boleh di kitar semula untuk dijual terus kepada syarikat tersebut dengan kadar harga yang lebih tinggi daripada pembeli bahan kitar semula yang sering datang ke kawasan perumahan.


Disamping dapat menjaga dan memelihara alam sekitar sekitar taman perumahan, program ini juga dapat menjana ekonomi penduduk setempat. InsyaAllah program ini akan diperhebatkan lagi pada tahun 2012 dengan hebahan yang lebih meluas dan menyeluruh kepada masyarakat setempat.




Penduduk membawa bahan kitar semula untuk dijual.

En. Pissal menimbang bahan yang dihantar oleh penduduk.


Bayaran tunai diberikan kepada penduduk. Kalangan kanak-kanak merupakan pelanggan setia program ini. Selain dapat menambah wang poket, program ini dapat mendidik mereka menghargai alam sekitar dan menanam semangat menabung dikalangan mereka.



Gambar ehsan : En. Pissal b. Abu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin