KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Ahad, September 13, 2015

** SEMINAR RUKUN NEGARA 2015 **


Pejabat Perpaduan Negara & Integrasi Nasional Daerah Kota Setar / Padang Terap / Pokok Sena telah berjaya menganjurkan Seminar Rukun Negara pada 12 September 2015 di Auditorium Rumah Kelahiran Tun Dr.Mahathir, Alor Setar Kedah.

Seramai 100 orang peserta Tunas Jiran yang berusia antara 11 hingga 12 tahun dari seluruh KRT dalam daerah ini telah menghadiri seminar yang bermula dari jam 8.00 pagi hingga 2.00 petang.

Objektif program adalah :-

1. Meningkatkan semangat patriotisme dan memupuk perpaduan pelajar terutama ahli Kelab Rukun Negara di sekolah dan sektretariat Rukun Negara di IPT.

2. Memberi kesedaran kepada ahli Kelab Rukun Negara / sekreteriat Rukun Negara serta melahirkan generasi muda yang bersatu padu dan bersikap terbuka terhadap kepelbagaian cara hidup dan latar belakang masyarakat.

3. Mengeratkan hubungan kaum dan menjalinkan silatulrahim di kalangan pelajar sekolah dan IPT selaras dengan Perlembagaan Persekutuan dan Prinsip Rukun Negara.

4. Meningkatkan pengetahuan, pemahaman penghayatan dan pengalaman pelajar terhadap Prinsip Rukun Negara dalam kehidupan seharian.

Setiap KRT dikehendaki menghantar seramai 2 orang peserta. KRT Taman Utama telah menghantar seramai 5 orang peserta iaitu 2 peserta wajib manakala 3 orang lagi adalah menggantikan peserta KRT lain yang gagal hadir pada saat akhir.

Peserta telah diberikan 3 sessi ceramah daripada 3 buah jabatan kerajaan yang berkaitan seminar.

Peserta KRT Taman Utama.





Sessi makan tengahari.











Fasilitator daripada Jabatan Penerangan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin