KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Khamis, April 18, 2013

** UNIT RONDA BERMOTOSIKAL PDRM **


Pada 17 April 2013, blogger telah menghadiri majlis perasmian Unit Ronda Bermotosikal (URB) Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar yang diadakan di Blok B, Taman Wira Mergong yang terletak bersebelahan Taman Utama. Majlis telah disempurnakan oleh Datuk Ahmad b. Ibrahim, Ketua Polis Negeri Kedah pada jam 5.30 petang.

Program ini adalah program susulan Kementerian Dalam Negeri berikutan pelancaran URB yang telah dilancarkan oleh YAB Perdana Menteri pada 15 Disember 2012 lalu di Selangor dan berkaitan dengan fasa ke 2 Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) iaitu pengurangan kadar jenayah negara.

IPD Kota Setar merupakan daerah ke 3 dalam Kontijen Negeri Kedah yang telah melancarkan program ini yang antara lain tujuannya ialah menjalankan rondaan 24 jam ke kawasan yang berisiko tinggi seperti kawasan perumahan, perindustrian, taman rekreasi, pusat perniagaan dan sekolah.

Seramai 29 orang anggota PDRM terlibat dalam URB ini yang diketuai oleh 2 orang pegawai kanan. URB ini menggunakan motosikal berprestasi tinggi Kawasaki Ninja 250R. Sebanyak 17 buah motosikal disediakan untuk IPD Kota Setar bagi program ini.

 
Blogger bersama Ketua Polis Negeri Kedah, Dato' Ahmad Ibrahim (tengah) dan Ketua Polis Daerah Kota Setar, ACP Tuan Adzaman Md. Jan


Sebahagian daripada motosikal URB IPD Kota Setar.



Antara Peronda SRS yang hadir.



Perlepasan URB oleh Ketua Polis Negeri Kedah.



Team sukarelawan daripada CRSM dan KMK.

Motosikal Kawasaki Ninja 250R

Menikmati juadah selepas perasmian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin