KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Rabu, Mac 07, 2012

** KABIN SRS **



Dalam sehari dua ini, beberapa orang blogger tanahair telah mengetengahkan isu kabin SRS yang diperuntukkan oleh pihak JPNIN kepada beberapa KRT yang mempunyai SRS serta mempunyai lokasi atau tapak yang bersesuaian untuk diletakkan kabin ini.


Isu ini hangat diperkatakan setelah diadakan majlis Pelancaran Pusat Kawalan SRS Peringkat Negeri Pahang yang dilakukan oleh YAB Dato' Seri Adnan b. Yaakob, Menteri Besar Pahang pada 4 Mac 2012 lalu. Menurut Ketua Pengarah JPNIN, Dato' Azman Azmin b. Hassan, pihak JPNIN telah menyediakan 90 buah kabin untuk KRT yang mempunyai SRS diseluruh negara. Kabin ini telah direka dan mendapat sentuhan oleh Universiti Teknologi Malaysia dan mampu menampung seramai 30 orang Peronda SRS pada suatu masa.


Apa yang menjadi perdebatan para blogger ialah berkaitan harganya yang bernilai RM75,000.00 setiap satu. Ada yang berkata harganya terlalu mahal dan menganggarkan harganya hanya disekitar RM15,000.00 hingga RM 20,000.00 sahaja.


Blogger enggan mengupas isu ini kerana pastinya harga ini telah dipersetujui oleh semua pihak yang terlibat dengannya. Apa yang ingin blogger katakan hanyalah ucapan TAHNIAH dan SYABAS kepada pihak JPNIN kerana telah berusaha untuk menyediakan kemudahan prasarana ini untuk keselesaan para Peronda SRS yang bersengkang mata tidak mengira waktu, samada siang maupun malam semata-mata untuk memastikan keselesaan, kesejahteraan dan keselamatan jiran tetangga masing-masing terjamin.


Setidak-tidaknya para Peronda SRS kini telah mempunyai markas mereka sendiri tidak hanya berbumbungkan mini kanopi atau payung kecil yang digunakan oleh peniaga roda tiga sahaja. Kini mereka tidak lagi terdedah pada faktor cuaca seperti hujan dan juga panas dan pastinya melonjakkan lagi semangat dan komitmen mereka bila tiba giliran menjalankan rondaan.


KRT Taman Utama juga pernah dilawati oleh pihak JPNIN Daerah Kota Setar akhir tahun 2011 untuk melihat tapak penempatan kabin ini yang sememangnya telah digazetkan oleh Majlis Bandaraya Alor Setar, namun sehingga kini masih belum tahu status kelulusan peruntukkan kabin kepada KRT Taman Utama, samada diluluskan atau sebaliknya. Blogger hanya mampu berdoa agar disuatu hari nanti, KALAU BOLEH TAHUN INI, kabin yang comel lote ini akan dapat diletakkan di KRT Taman Utama., he.. he.. he... AMINNN!!!




Boleh pasang aircond ni !!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin