KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Selasa, Mac 27, 2012

** MESYUARAT PENGURUSAN 1/2012 **


KRT Taman Utama telah mengadakan mesyuarat pengurusan pada Khamis, 22 Mac 2012 lalu. Seramai 20 orang AJK telah menghadirinya. Mesyuarat dijalankan di Pusat Rukun Tetangga Taman Utama mulai jam 9.30 malam dan berakhir pada jam 11.45 malam. Turut hadir pada malam tersebut ialah En. Mohd Shafirul b. Abdul Sattar, Pegawai Perpaduan JPNIN Daerah Kota Setar.


Antara yang dibincangkan pada malam tersebut ialah :

Majlis Anugerah Perpaduan 2012 JPNIN Kedah. Menurut En. Mohd Shafirul, majlis akan diadakan pada hari Sabtu, 31 Mac 2012 di Dewan Serbaguna Anak Bukit yang akan dirasmikan oleh Ketua Pengarah JPNIN Malaysia. Alhamdulillah,... KRT Taman Utama turut dicalunkan untuk menerima anugerah sempena majlis tersebut.


Sistem e-RT. Pengerusi telah menunjuk serta memberikan taklimat kepada AJK yang hadir berkaitan sistem e-RT yang telah disediakan oleh pihak JPNIN melalui internet bagi memudahkan semua KRT merekodkan aktiviti dan kewangan dalam sistem secara online dan meminta urusan mengemaskini sistem ini yang selama ini dilakukan sendiri oleh beliau akan dilaksanakan oleh Setiausaha dan Bendahari.


Program kerjasama bersama Syarikat Environment Idaman. Pengerusi memaklumkan bahawa pihak syarikat tersebut telah menghubungi beliau memohon kerjasama daripada KRT Taman Utama untuk kerja-kerja pengagihan tong sampah yang baru kepada semua penduduk Taman Utama pada akhir bulan Mac atau awal bulan April nanti. Beberapa orang AJK telah diberikan tugas bagi membantu pihak terbabit menjalankan urusan pembahagian tong tersebut.


Pilihan Raya Umum Ke 13. En. Mohd Shafirul meminta barisan AJK KRT Taman Utama tidak mengadakan program dan aktiviti yang berunsurkan politik apabila tiba pilihanraya nanti. Pengerusi meminta semua AJK KRT Taman Utama yang terdiri daripada pelbagai parti agar memastikan semua poster dan bendera daripada parti masing-masing tidak dilekatkan di Pusat Rukun Tetangga dan kawasan berhampirannya bagi mengelak masalah atau kejadian yang tidak diingini berlaku.


Geran Tahunan 2012. En. Mohd Shafirul memaklumkan geran tersebut telah disalurkan melalui akaun KRT dan menyatakan hanya separuh sahaja geran tersebut diberikan, baki yang selebihnya akan disalurkan selepas bulan Jun 2012 mengikut keaktifan sesebuah KRT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin