KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Sabtu, Mac 31, 2012

** MAJLIS ANUGERAH PERPADUAN 2012 PERINGKAT NEGERI KEDAH **



Bagi meraikan dan menghargai peranan warga Rukun Tetangga, JPNIN Negeri Kedah telah menganjurkan Majlis Anugerah Perpaduan 2012 Peringkat Negeri Kedah pada hari Sabtu, 31 Mac 2012. Majlis yang disempurnakan perasmiannya oleh Yang Berbahagia Dato' Azman Amin b. Hassan, Ketua Pengarah JPNIN Malaysia ini telah diadakan di Dewan Serbaguna Bandar Muadzam Shah, Anak Bukit mulai jam 10.00 pagi.


Beberapa anugerah telah disampaikan sempena majlis tersebut seperti KRT Cemerlang, SRS Cemerlang, Tabika Perpaduan Cemerlang dan Anugerah Inovasi. KRT Taman Utama telah dicalunkan oleh Pejabat Perpaduan Daerah Kota Setar untuk kategori Anugerah Inovasi, malangnya tewas kepada KRT daripada Daerah Kubang Pasu.


Syabas dan tahniah kepada semua pemenang pada majlis tersebut, semoga majlis pengiktirafan ini akan dijadikan sebagai acara tahunan dan semoga anugerah ini menjadi penyuntik semangat kepada KRT lain yang tidak mendapat anugerah.


Agak mengejutkan juga dalam ucapan aluannya, Pengarah JPNIN Negeri Kedah, En. Mohd Saidi b. Midin memaklumkan terdapat hampir 10% KRT di Negeri Kedah didapati tidak aktif dan gagal menjalankan sebarang aktiviti. Sesuatu harus dilakukan terhadap KRT terbabit bagi menghidupkan kembali aktiviti mereka. Adalah sesuatu yang boleh dianggap mendukacitakan kerana ketika terdapat beberapa komuniti dan persatuan penduduk yang bertalu-talu mengemukakan permohonan penubuhan KRT namun gagal kerana tidak memenuhi kriteria yang ditetapkan, terdapat juga KRT yang telah ditubuhkan tidak aktif.


Alhamdulillah KRT Taman Utama walaupun tidak memenangi sebarang anugerah pada tahun ini, namun masih dikategorikan sebagai KRT Cemerlang. Sesungguhnya anugerah bukanlah matlamat utama penubuhan KRT, namun jika memperolehinya adalah sebagai suatu suntikan yang bakal menambah semangat warga kerja sesebuah KRT itu.





Ketibaan tetamu jemputan yang terdiri daripada warga KRT dari seluruh Negeri Kedah.


Bendahari KRT Taman Utama, Pn. Noor Hashimah bt. Yusoff dan Ketua Peronda SRS, En. Zahid b. Abdullah turut hadir menghadiri majlis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin