KEM SMART SOLAT 2017

KEM SMART SOLAT 2017
KEM SMART SOLAT

AKTIVITI KAMI JUGA BOLEH DILAYARI MELALUI FACEBOOK - WARGA TAMAN UTAMA


Khamis, Julai 15, 2010

MAJLIS MENANDATANGANI KAD KENAL DIRI PERONDA SRS

Pada 10 Julai 2010 suatu majlis menandatangani Kad Kenal Diri kepada seramai 30 orang sukarelawan SRS telah diadakan diperkarangan rumah no.214, Taman Utama, mulai jam 10.00 malam. Majlis ini diadakan bertujuan untuk memperkenalkan para peronda SRS KRT Taman Utama kepada penduduk disamping sessi suaikenal para peronda sendiri.

Kehadiran En. Mohd Shafirul b. Abdul Sattar, Penolong Pegawai Perpaduan Daerah Kota Setar menghadiri majlis ini, telah memberikan ilham kepada Setiausaha KRT Taman Utama untuk mengadakan majlis menandatangani Kad Kenal Diri ini ala upacara mengangkat sumpah di parlimen, dimana apabila beliau yang bertindak selaku juruacara majlis telah memanggil para sukarelawan ke hadapan majlis dan memperkenalkan mereka kepada penduduk diikuti dengan menandatangani Kad Kenal Diri itu dihadapan En. Mohd Shafirul dan disaksikan oleh Pengerusi KRT Taman Utama dan seluruh penduduk Taman Utama yang hadir.

Sebelum upacara tersebut berlangsung, majlis didahulukan dengan bacaan doa oleh Tuan Haji Mahmud, yang menjadi tenaga pengajar kelas fardhu ain Jiran Wanita dan jamuan nasi dan barbeque kepada penduduk yang hadir, diikuti dengan tayangan slaid Skim Rondaan Sukarela yang dipinjam oleh Setiausaha daripada JPNIN Negeri Kedah.

Tamat tayangan salid tersebut, Setiausaha yang baru kembali dari mengikuti Kem SRS Peringkat Negeri Kedah telah memberikan taklimat melalui power point kepada para sukarelawan tersebut, aspek-aspek berkaitan SRS dan apa yang telah beliau pelajari sewaktu berada di kem tersebut.


Sukarelawan dan penduduk sedang menjamu selera.

Antara sukarelawan dan penduduk yang hadir.

En. Mohd. Shafirul sedang menyampaikan ucapan.

Pengerusi Jiran Wanita dan AJK wanita turut hadir.

Sukarelawan dan penduduk sedang mengikuti taklimat yang disampaikan oleh Setiausaha.

Sessi tayangan slaid SRS terbitan JPNIN PutraJaya.

En. Zainul Sidik b. Mydin Pitchay sedang menandatangani Kad Kenal Diri.

En. Azmi b. Harun.

En. Idris b. Haji Hussain.

En. Mahamad Hazir b. Abdullah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila tinggalkan ulasan dan pandangan anda disini.

Blog Widget by LinkWithin